19 Nov

Här hade jag verkligen hoppats fått skriva att Avves banjobb gick toppen igår och att hon närmar sig kval. Istället han hon på timmen hon var ute på morgonen trampa sig ordentligt och står nu på vila med bandage. Hon brallade när jag skulle hämta henne och måste vara då hon lyckades. Blir tokig på henne när det strular gång på gång. Precis varje gång jag tror det kanske kan bli tävlingshäst av henne ändå så fixar hon en ny skada. Aldrig varit träningsrelaterat hittills utan bara hennes jäkla klantighet ute i hagen. 
Hon var då *peppar peppar* inte halt idag så jag hoppas kunna slippa det med galoppbandage. Vi har också lämpligt fått minusgrader så hagen är inte alls lika lerig utan börjat frysa. 
Dock är hon precis som vanligt med alla sår hon får och tycker jättesynd om sig själv. I förebyggande syfte tar hon ut smärta och är jättejävla bråkig att försöka tvätta och linda.. Mamma höll idag upp andra frambenet och då kastade hon sig istället ner på knä och skrapade upp sig. Dessutom knäckte hon grimman och blir så jäkla trött på hur fjollig hon är. Fly förbannad fick jag iallafall på det och bara gruva sig inför morgondagen när det ska läggas om..

Ponnyerna fick gå i lite mer arbetstempo i helgen och jäklar så kul dom tycker det är att springa ihop. Dock blir de sjukt svettiga med björnpälsen när det varit så varmt. Men otroligt skönt att kunna ha dem nakna ute när de tar det lugnt. Justde Björne får massa guldstjärnor som inte försökt med något bus att springa iväg i helgen när jag haft morgonfodring! 🌟





Justde! Dom har lagt upp filmerna nu på Youtube från Skellefteås senaste heldag. Man ser tydligt hur hon tyvärr stannar sista 500 och klungan hon hållit jämnt en bra bit bakom närmar sig snabbt. Känns bara så tråkigt att hon inte fixade det enda in i mål utan både tappade segern och mest troligt en rekordsänkningsr också. https://youtu.be/UPzuW_WmdR0


Kommentera här: