25 Augusti

Så var ännu en helg slut och en till tävling gjord. Sundsvall open trot med Genova igår och känner mig helt ärligt besviken. Inte alls på henne utan bara på mig. Hon börjar vara ganska gammskodd men inte velat verka ordentligt när hon ska starta. Nu vet jag inte om det var problemet igår men hon kändes spänd redan i värmningen och fick det inte att flyta så bra som det brukar. Var lite tendens till de förra helgen men värre igår. 
Först och främst fick vi en riktigt urusel start. Dom körde igång kommandot innan jag var ordentligt i fas och då genade jag men blev tyvärr för mycket så fick ta en väldigt långsam start för att inte vara för tidig. Sedan hade hon svårt att få upp tempot ordentligt. Fick en galopp efter ca 1000m och gick bättre efter den. Kom ikapp stora klungan in i sista kurvan. Ser då att en i 3e får galopp och tänker perfekt då kör jag innanför den som ska ta ut. Vilket den inte gör utan istället får jag ta upp henne ordentligt för att inte springa rätt in i framförvarande och var ruskigt nära att vi krokade ihop när hon sedan väl tog ut. Hon kommer iallafall i 4e spår på upploppet och kommer förbi dom men till de 4a främsta blev det för långt. En 5e plats trots allt och hon sprang då in bränslet så det var ju positivt. Känns dock så jäkla deppigt att i precis varenda större lopp vi är med så är det något som inte känns helt bra. Hon var dessutom väldigt nervös och bara när jag borstade upp och flätade henne var det väldigt mycket bajs. I finkan var det ordentligt mycket också. Vet ej vad det berodde på kanske var jag mer nervös än vanligt och hon kände av det. 

Har varit en hel del skoning i helgen och det fortsätter imorn. Idag var det iallafall puffen och nova som förhoppningsvis ska vara fit till nästa helg. Sen mot mina för att köra men var ordentligt trött och less. Då ligger alla mina underbara damer i hagen så kan inte hålla mig från att gå dit och mysa med dem en lång stund. Dussi ville gärna ha mig som kudde och mamma som passerade med bilen undrade om något var på tok när jag satt där. 

Sen var det ut en sväng med Dussan. Hon var väldigt laddad och hade skippat pullarnosgrimman vilket jag bittert fick ångra. Hade tänkt ut med Avve också men då regnet började vräka ner efter Dussis tur så skippade jag det. Blir väl en sväng med henne imorgon istället. 

Tävling blir det iallafall igen nästa helg med Dussi och Royal. Genova får stanna hemma både då hon startat tätt och hon fungerar verkligen inte bra på den banan. Alltid missnöjd med hennes aktion när vi är där det är som att underlaget eller något verkligen inte fungerar för henne. Var långt ifrån några bra proppar för Dussi men har faktiskt anmält henne till två lopp denna gång för att se om hon kanske med tur kan slappna av till andra loppet och visa lite mer av hennes kapacitet. Tyvärr har jag väl inte så mycket att spara på när det snart är slut med tävlingarna. Urs och fy vad det är jobbigt att vi snart är inne i september men bara kämpa på.

 

Kommentera här: