29 Juli

Kanske kan vara dags för en liten uppdatering faktiskt. Känns som det mesta går i motgång och min energi har varit på minus. Det mesta tar emot och haft många dagar förstörda av migrän. Hunnit med två tävlingar och tänkte att jag väl göra egna inlägg åt dom nu när jag ändå är på g.

Hästarna är på bete sen snart 1 månad och industrilackarna är ihoppackat och nycklarnar är återlämnade. Intervjuerna har jag inte hört någonting om men ena skulle höra av sig när deras semester var över så där får jag väl fortfarande avvakta. Inte riktigt hittat något annat intressant men håller utkik så får jag hoppas det löser sig. Annars är det ju ganska lämplig tid att vara ledig/arbetslös, har garantilön en månad till så än är det ingen större nöd på mig. 

Tyvärr är vägarna ganska hårda och steniga som jag har att träna på nu så är mest lugnare turer som de går. Hade hoppats kunna simträna en del och fått godkännande att vara på badplatsen men känns tyvärr inte riktigt lämpligt när det alltid är knök med folk där. 

Idag är då både Dussi och Avve skodda och jag hoppas det inte ska bli  alldeles för tajt till starten på söndag för Dussi. Urs vad jag verkligen hoppas det ska funka för henne på söndag..





Efter att Dussi fortsatt vara ett ånglok och blött ur munnen efter körturen nån gång fick jag hjälp att raspa tänderna på dom och mycket riktigt var hon ordentligt vass i överkäken så hoppas jag på bättring nu. 

Med Avve går det tyvärr dåligt. Svårt att hitta någon som är intresserad av henne och känns som att tiden rinner iväg. Har ju bestämt att hon får sommaren på sig sen kan jag inte ha kvar henne längre och då måste hon bort på ett eller annat sätt. Känns jättetråkigt och känner mig stressad över detta men inte så mycket att göra.

Sen var pållarna så snäll och först trampade avve mig på vänster foten och stukade höger stortå när jag skodde Genova första veckan på betet och det har ju läkt så pass att mina fötter inte längre är blå men tyvärr har jag fortfarande ont och funderar hur länge detta ska hålla i sig...















Kommentera här: