Lycksele 1 juli

Har varit så jäkla besviken att jag verkligen inte ens orkat skriva något. Men snart en månad senare kanske det är dags trots allt. Började med att strula med hjälp till pållarna. Royal skulle starta så hon var upptagen där. Emilia var sjuk och Elina skulle jobba som speaker. Som tur var kunde Sandra vara snäll och sköta Dussan men värmningen och selning. 

Royal var först ut. Han testade en del i värmningen men de är som vanligt. I loppet travade han bra men hade som vi visste för lite tempo i kroppen och var 5a men både jag och Jonna nöjd med honom.
Nästa lopp var Dussi. Sandra hade varit nöjd med värmningen. I andra provstarten var hon riktigt hemsk. For iväg i full galopp på bortre långsidan när flera hade börjat volta. Låg verkligen ner i vagnen och slet allt jag orkade ändå tog det lång tid innan jag fick ner henne till trav så trodde helt säkert på en diskning. Hon kom iväg bra och gick sedan som en riktig raket fram till hon passerade mål första gången hade i princip tagit ikapp all tillägg på ledarklungan så kändes som att hon skulle vinna detta plättlätt. Men så fort hon närmade sig bromsade hon bara och tog nästan ett halvvarv innan hon ens tog sig om den längst bak och sista varvet var jag riktigt besviken på henne. Trots detta riktigt bra tid på 07 men oj vad hon hade rekordsänkt om hon hållit tempot in i mål.

Sist av alla var det Genovas tur. Hon hade verkligen värmt som en gud och var otroligt taggad inför hennes lopp. Men direkt i provstarten kände jag att hon inte alls funkade bra. Banan var som en päråker och var inte överhuvudtaget sladdad och hon hade otroligt svårt att få ihop travet. Kom iväg i loppet och trots att jag bara åkte så galopperade hon gång på gång.. I sista kurvan tog hon sin totalt fjärde och då höll jag in henne ordentligt och höll ut i banan då jag visste vi definitivt var diskade i mål. Var 3a över mål trots de och hon hade gått runt 51 trots att banan var riktigt jävla skit. Fick lite dåligt samvete efteråt när Elina kom ner och jag var riktigt grinig och sa hur jävluskt dåligt de skött banan men jag var och är väl egentligen fortfarande sjukt besviken. Att hon inte vann bryr jag mig inget om utan att hon inte fick förutsättningar speciellt när hon var ruskigt fin i värmningen. Men är endast i bakvarv eller rakbanan och hade därför inte käbt hur sjukt dåligt den blivit till hennes lopp. Var dessutom långt ifrån ensam om att tycka den var skit så absolut inget hittepå från min sida.









Kommentera här: