12 Oktober

Fullt upp trots allt då det är mycket på g. Imorn åter upp tidigt och innan månadsskiftet hoppas vi allt ska vara klart!

Dussan fick trots allt gå ut på Umåker igår. Brukar alltid vara sämre på hemmaplan men ville se vart jag hade henne. Trots att det på resultatet väl inte ser så bra ut med första oplacerad och en sämre tid är jag ruskigt nöjd med henne!! Hade medvetet lugnat ner henne mer än hon ska plus tyngt henne ordentligt fram för att få henne på ett bra sätt med bra trav hela vägen. Slö nå fruktansvärt och tog verkligen inte i en meter men jättefin i travet. Nära att bli störd utan att hon reagerade och bröt ingenting! Så då känns det som min fundering kanske ändå är något på g åt rätt håll och kanske vågar ta bort huvan och byta bootsen mot tåvikter nästa helg i Skellefteå får vi se om hon behagar springa lite snabbare på en va våra favoritbanor. Hade bestämt mig att det nog inte skulle bli någon med start för henne i år om hon kändes dålig så det var skönt att vara så jäkla nöjd. Men vet att efter nästa helg kan jag åter vara ledsen och missnöjd. Men försöker hålla denna känsla nu. 

Genova lossar verkligen nå fruktansvärt mycket päls för tillfället. Nästan så man blir både blind och får andnöd men känns fortsatt tokfin, även hon laddas för Skellefteå nästa helg och hoppas hon åter ska göra en bra prestation. Jävligt tråkigt att ha Östersund och Skellefteå samma helg lör/sön då jag tidigare hade hoppats kunna starta båda tävlingarna men det gick ju inte. 







Kommentera här: