1 Januari

Folk får tycka detta är hur jävla löjligt dom vill. Men så länge jag har fasat för denna dagen går inte att beskriva. Som bara för att plåga mig själv går jag in på travsport strax efter midnatt för att se hur min licens har ändrats och det känns verkligen som mitt hjärta går i tusen bitar. Jag vet att det nog kommer slå mig på riktigt först när ponnysäsongen kommer igång igen. Dom betyder såklart precis lika jävla mycket och jag vet att dom kan detta med tävlingen nu och att jag trots alls får ge mig själv lite cred för dom. Men hur ska det kännas att behöva stå på sidan när dom tävlar får vi helt enkelt se.


I övrigt gav mig Dussi den bästa jävla julklappen jag kunde få när hon höll nerverna i styr och vann på juldagen. Att få avsluta med seger och med henne betydde verkligen något enormt. Som jag kämpar med henne hela tiden och klurar. Bytte skor och check inför starten och det verkade falla väl ut. 
Jag ska ta tag i att försöka göra någon sammanfattning av 2019 och väl hela min körkarriär men jag får se när jag orkar. Statistiknörd som jag är måste jag ändå ge mig en klapp på axeln för dom jävulska resultat jag fått varenda år. Trots litet hästmaterial och att jag behållit dom år efter år. Tycker många andra byter hästar mest varenda säsongen för att försöka toppa men ändock har mina höjt sig för varje år och presterat. Självklart har Genova varit något otroligt utöver det vanliga och även om Dussis siffror kanske inte visat de allra bästa resultaten. Så är största skillnaden på hur hon rör sig och uppträder i loppen. Jag vet att hon kan betydligt mycket mera och jag hoppas verkligen vi hittar alla pusselbitarna nu när hon blir mer och med stabil i psyket och inte lika skör. Före mina nuvarande stjärnor var det ju min underbara shettis Foxy Red som även hon var en otroligt ponny som också var faktiskt duktig. Utöver dom har det mest varit med travskolans jag tävlat utöver några få lopp till. Aha mer om detta senare kanske.

Dom har fortfarande inte kommit in i hårdträning än och det är nog kanske 2 v till med lite lugnare. Ska försöka ta tag i att klippa dem snart så de inte tar så förbannat lång tid att torka. Utöver det så har jag införskaffat mig en thermobar och har även en lösdrift på g till dem så de ska kunna få gå ute så mycket som möjligt.







Kommentera här: